Onko Jeesus Jumala?

Onko Jeesus Jumala?

Onko Jeesus Jumala? Ajatus joskus nousee ihmisten mieleen, mutta onko silla merkitystä meidän uskossa?  Se että miten se muuttaa ihmisen elämän valintoja, toimintaa, jos hän oli Jumala? tai ei ollut Jumala?

Heinän juuren tasolla puhuen ihmisille sanoisin, että sen kysymyksen ei pitäisi olla ratkaiseva kysymys mistä jatkaa tai luovuttaa uskon vaelluksen elämässä.

Onko Jeesus Jumala?
Blue sky with white clouds

Onko Jeesus Jumala? Miksi vastaan näin?

Siksi että se ei ollut ratkaiseva kysymys, ei edes itse Jeesukselle. Jeesus Nasaretista kasvatessaan vauvasta lapseen, ja lapsesta aikuiseksi, hän ei edes itse tiennyt eikä kokenut olevan saman tason ulottuvuudella kuin El Shaddai.

Sehän on itsestään selvää kun lukee pyhiä kirjoituksia.

Jeesuksen suosikki nimitys, viitatessaan itseen, oli “Ihmisen Poika.” Evankeliumit tallentavat joitakin seitsemänkymmentäkahdeksan kertaa, 78 X 1, että Jeesus käytti tätä otsikkoa itselle. Esimerkiksi kun hän esitti opetuslapsilleen kysymykseen Hänen identiteettistä, hän sanoi,

Kenen ihmiset sanovat, Ihmisen Pojan, olevan? (Matt 16:13).

https://www.blueletterbible.org/faq/don_stewart/don_stewart_793.cfm   

Suomen Luterilaisen kirkon johtajat

Suomen Luterilainen kirkko on tehnyt karhun palveluksen luomalla ihmisten mieleen väärät mielikuvat Kristuksen käsityksestä ja hänen opetuksesta.  Siksi että usko ei perustettu pyhiin kirjoituksiin, armon ja ymmärryksen kautta.

Epäusko vie ateismien rajattomaan vapauteen tehdä syntiä luojan tahtoa vasten.

Missä se näkyy, kuuluu tai tuntuu?

Joku kysely kysyin suomalaisilta, että uskoiko suomalaiset siihen, että jeesus on Jumala?

Toinen kysely oli, että uskooko Suomalaiset siihen, että Jumala lähetti poikansa Jeesuksen?

Iltalehden teettämän selvityksen mukaan vain 46 prosenttia kristillisiin yhdyskuntiin kuuluvista uskoo, että Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maan päälle. Selvitys paljasti myös muita yllätyksiä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015040319466064_uu.shtml

Kristillisiin opetuksiin uskominen Suomessa on entistä heikompaa. Suomalaisista runsas neljännes (27 %) ilmoitti Kirkon tutkimuskeskuksen marraskuussa 2011 teettämässä kyselyssä uskovansa kristinuskon Jumalaan. Vuoden 2007 kyselyyn verrattuna osuus on pudonnut kymmenellä prosenttiyksiköllä. Ateismi on sen sijaan kasvanut. Yli viidennes suomalaisista (21 %) ilmoitti, ettei usko Jumalan olemassaoloon. Osuus on noussut kaikkien aikojen suurimmaksi.

Kyselyssä tiedusteltiin lisäksi suomalaisten suhtautumista keskeisiin kristillisiin oppeihin, kuten Jeesuksen neitseestä syntymiseen, jumalallisuuteen, kuolleista nousemiseen ja toiseen tulemiseen. Näiden oppien kohdalla on nähtävissä hyvin selvää laskua vuonna 2007 toteutettuun kyselyyn verrattuna. Vuonna 2007 noin 63 prosenttia piti oppia Jeesuksesta Jumalan Poikana vähintään todennäköisenä, vuonna 2011 vastaava luku oli enää 41 prosenttia.

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/suomalaisten-usko-jumalaan-ja-kristillisiin-oppeihin-on-vahentynyt/

Mitä se epäuskon harhaoppi kertoo?

Minun mielessä se kertoo, että Suomen Luterilainen kirkko on mennyt pahasti harha teille raamatun opetuksessa. Sehän on paljastunut ulos, tullut ilmi, kuin käärmeen munan kuoriutuminen, minkä sisältä tulee käärme. Silloin kuin ihmiset kuvittelivat sen olevan vain pääsiäisen kauden kananmuna.

Arkkipiispa Kari Mäkinen on se epäuskon ja väärän opetuksen käärme, virhe minkä Suomen Luterilainen kirkko on tehnyt niin törkeällä tavalla.  Kirkon arkkipiispa, opettaa omilla kannan otoilla kansaa kristuksen kirkossa, mitkä ovat pain vasten kristuksen opetusta.

Genesis luku 2. 24

24 Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.

25 Ja he olivat molemmat alasti, mies ja hänen vaimonsa, eivätkä he tunteneet häpeää.

Asia on selvä, ainoastaan mies ja nainen tulevat yhdeksi lihaksi. Luoja Adonai, ei ole tehnyt, eikä tule siunaamaan, kahta ihmisen homoa yhdeksi lihaksi. Se on vasten luojan Adonai pyhyyttä.

Asia on selvä. Amen.

Ihmisen poika

Jeesuksen suosikki nimitys, viitatessaan raamatun kirjoituksissa itseen, oli “Ihmisen Poika.” Evankeliumit tallentavat joitakin seitsemänkymmentäkahdeksan kertaa, että Jeesus käytti tätä otsikkoa itselle. Esimerkiksi kun hän esitti opetuslapsilleen kysymykseen Hänen identiteettistä, hän sanoi,

Kenen ihmiset sanovat, Ihmisen Pojan, olevan? (Matt 16:13).

Mistä tiedetään täysin selvästi, että itse Jeesukselle, se ei ollut ratkaiseva kysymys, onko Jeesus Adonai poika?

Miksi niin on? Siksi että käsitys olla Adonai poika, voi johtaa mielikuvituksen harha teille. Ottaa käyttöön kaikki etuudet mitä Adonai pojalle kuuluisi, olla kuin kuningas haltijana, ja muut palvelee häntä. Olla ja elää kuin Solomon, hänen valtakunnan aikana. Se ei ollut Jeesuksen kutsumus silla kertaa.

Jeesus vastasi asiasta näin, Johanneksen Evankeliumi 10.34

34 Jeesus vastasi: “Eikö teidän laissanne sanota: ‘Minä sanoin: te olette jumalia.’?

35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.

36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. 38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä.”

Toinen kohta missä Jeesus tuo asian ulos, perin pohjin, syvyyden kautta, mitkä elämän periaate asiat olivat olleet kaikista tärkeitä Jeesukselle Nasaretista, kasvaen juutalaisena poikana.

Jeesuksen tahto oli elää henkistä elämää, noudataa luojan tahtoa 100%. Jeesus oman tahdon kautta alisti oman ego, nöyryytti itsensä kaikilla tasoilla, vieläpä siinä tasolla missä oma ego tai perkele houkutteli hän olemaan kuin etuoikeuitettu ainut Jumalan poika. Jeesuksen tajunta ei pettänyt, hänen tahto ei pettänyt, eikä hänen rehellisyys pettänyt. Jeesus oma tahtoisesti nöyrytti itsensä viimoiseen hetkeen asti, jopa niin että kertoi oman aivojen mielen ego kiusauksista. Sen mitä hän koki 40 päivän paaston yhdeydessä.

Jeesuksen kiusaus ei ole oikea käsitys, enemmänkin Jeesuksen koetus, sillä hän omatahtoisesti oli kuuliainen pyhälle hengelle, ja siihen nojaten hän meni ja paastosi. Sitä ennen Jeesus nöyryytti oman ego menemällä vielä Johannes kastajan kasteelle, sekin oli Jeesuksen oma tahtoinen nöyrytys muitten ihmisten edessä.

Jeesus antoi itsensä koetukselle, eikä kiusauksille. Jeesus oli syntynyt  Mariasta, hän oli lihaa kuin ihmiset ovat lihaa. Siis ihmisen lihan ja aivojen rakenteet toivat hänelle tarpeen olla koetuksella, kaivaa syvälle omaan sielun ja mielen pohjalle.

Olisi ollut suurin epäonnistus.

Se mahdollisesti suurin epäonnistus Jeeusken elämässä olisi ollut siinä että Jeesus olisi alkanut itse uskomaan että hän on Jumalan poika.  Mitä se tarkoittaa?  Mitä  ihmisen ego tarkoittaa?  Ihmisen oma Ego vie ihmistä harhaan, pois järkevästä loogisesta totuudesta.

Kysymys on siis ihmisen luonnolisesta aivojen rakenteesta, ja miten ihminen hallitsee oma mielikuvaa ihmisenä. Olisi ollut täysin typerää jos Jeesus olisi antautunut omalle ego, ja alkanut kuvitelemaan itsensä olevan Jumala. Mitä Jumala tarkoittaa? SIis jotain valtavan suurta, voimakasta ja yliluonnolista. Jeesus oli Jumalan poika sellaisessa mielessä mitä harva ihminen edes ajattelee.  Hän ei ollut syntynyt Joosefin siemenestä. Jeesuksen syntyminen oli yli luonnollinen, marian ja Joosefin todistuksen mukaan.

Mitä todistuksia siitä oli että Jeesus oli yliluonnollinen?

Ihmeet, monet ihmeet ja hänen opetus Jumalan valtakunnasta.

Mitä ihmiet kuvittelevat Jumalan poika olevan? Ihmiset eivät tunne eikä ymmärrä käsitystä Jumalasta yleensä, mutta heidän mielikuvitus kyllä kuvittelee kaikenlaista jumalasta, ja tekevät itse sellaisia johtopäätöksiä että eihän se ole mahdollista.

Se ei ole mahdollista siinä mielessä missä uskomattomat ihmiset kuvittelevat sen olevan.  Sillä heilläkin on ne samat esteet ja harha rakenteet omassa mielessä, mistä Jeesuksellakin oli ennen hänen kastetta ja koetuksia 40 päivän paaston aikana. Sielun vihollinen yrittää viedä ihmsistä yhdestä ääripäästä toiseen ääripäähän, vaikuttaa epävakautta ihmien mielessä, pois loogisesta järkevästä päämäärästä.

Jeesus koetuksella

1 Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi.

2 Kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, hänen vihdoin tuli nälkä.

3 Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: “Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi.”

4 Mutta Jeesus vastasi: “On kirjoitettu: ‘Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'”

5 ”Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle.

6 Hän sanoi Jeesukselle: “Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: ‘Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'”

7 Jeesus vastasi hänelle: “On myös kirjoitettu: ‘Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'”

8 ”Vielä Paholainen vei Jeesuksen hyvin korkealle vuorelle, näytti hänelle maailman kaikki valtakunnat ja niiden loiston

9 ja sanoi: “Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua.”

10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: “Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: ‘Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'”

11 Silloin Paholainen jätti Jeesuksen rauhaan, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä.

Matteus 4.1

Olisi jo aika sanoa suoraan Suomen Luterilaisen kirkon johtajille, ja Arkkipiispa Kari Mäkiselle.

On kirjoitettu: ‘Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta kirjoituksen sanasta, joka on kirjoitettu pyhään raamatun kirjoituksiin.

Jeesus vastasi hänelle: “On myös kirjoitettu: ‘Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'”

Jeesus sanoi: “Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: ‘Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'”

On kirjoitettu, piste. On kirjoitettu, piste. On kirjoitettu, piste. Aamen.

Mikä on se vaihtoehto, Luterilaisen kun kirkon papit hylkää pyhän raamatun kirjoitukset? Ne sitten alkavat kirjoittamaan raamattua uudestaan oman mielen mukaisesti.

Kaikista ydin asia suhteessa usko suhteessa persoonalliseen luoja El Shaddai (Herra Jumala, Kaikkivaltias), El Elyon (Korkeimman Jumalan), Adonai (Herra, Mestari) ja Yahweh (Jumala, Herra)

On se, että ihminen tulee kehittää suhdetta raamatun kirjoituksien tiedon kautta, saada ymmärrystä hänen persoonan ominaisuuksista, mitä on kirjoitettu?

Uskollisuus on yksi keskeisin ominaisuuksista mitä luoja vaatii ihmiseltä, silla ilman sitä ihminen ei saavut ymmärrytä Adonai luojasta.

Suurin käsky.

34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon.

35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:

36 “Opettaja, mikä on lain suurin käsky?”

37 Jeesus vastasi: “Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.

38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.

39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.”

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.22.html#o114

Kiitos vierailusta Koti Uskonto ja Isänmaa verkkosivuilla. Ole hyvä ja jaa verkkosivun lenkki ystävien kanssasi, lisää kirjoituksia on tulossa, kiitos. Saman teeman kirjoituksia loytyy verkko sivuilta Uusi Suomi Blog Vesa leinonen.