Subjektiivinen Illuusio

Tietämättömyys Vie Ihmiset Harhaan Osa 1

Miten tietämättömyys vie ihmiset harhaan?

Kysymykseen löytyy ainakin viisi vastausta:

  1. Virheellinen subjektiivinen sisältö (tunne tai tieto)
  2. Vailla tarkkaa tietoa todellisuudesta, tilanteesta tai mahdollisuuksista
  3. Väärä tai virheellinen käsitys historian tapahtumista
  4. Täysi luottamus omalle virheellisille subjektiiviselle tieto lähteelle, tunteet, aistit, kasvatus
  5. Virheellinen uskonnon opetus
Yksi pää syy miksi ihmiset menevät harhaan tajunnassa, johtuu siitä, että he eivät erota eri tieto lähteitä.

Esimerkiksi, yleensä usein ihminen eivät tajua tai tunnista sitä eroa mikä on subjektiivisen tiedon ja objektiivisen tiedon välillä. Siten sekoittavat subjektiivisen tiedon objektiivisen tiedon kanssa.

Se tuottaa tieto sekasopan, minkä sisällöstä ei saa päätä eikä häntää. Sukupolvi sukupolven jälkeen syntyvät, kasvavat ja elävät samassa virheellisen tiedon sekasopan kasvatus opissa, tietämättä että he ovat virheellisen tiedon jakajia.  

Virheellisen tiedon jakajia

Virheellisen tiedon jakajia on kaikkialla, tietämällä tai tietämättä, vaikuttajia, viestittäjiä kotimaassa, kotikaupungissa, uskonto laitoksissa, kirkon johtajissa, kirkoissa, kouluissa, koululaitoksissa, mediassa, viihdytys alalla, yliopistoissa ja laajemmin ympäri maailmaa.  

Miten he ovat virheellisen tiedon jakajia?

Usein tietämättömyyden kautta. He ovat sekoittaneen omat, seuran, kylän subjektiiviset uskomukset objektiivisen totuuden kanssa, ja myyvät sitä samaa subjektiivista totuutta niin kuin se olisi objektiivinen totuus aiheesta.

Samalla he eivät tajua, ymmärrä tai edes välitä siitä mikä on aiheen objektiivinen totuus. Usein virheellisen tiedon levittäjillä on joku motiivi tai agenda. Se voi olla vaikkapa pitää kiinni työ paikasta, palkan edestä tekee työtä, viisi siitä mitä sisällön totuus on. Ja jos henkilö uskoo subjektiivisiin uskomuksiin (yleensä kyllä) sitten heidän subjektiivisesta tunteensa tai uskomus totuudesta on tullut omankaltainen Gospelia.   

Lapsuuden uskomukset totuutena

Lapsena uskominen vanhempien opetukseen usein johtaa siihen, että ihmisen lapsi ottaa tiedon viestit vastaa totuutena, tai hylkää sen tiedon kuin pahan makuinen ruoka aines.

Lapsella ei ole paljon kehittyneitä keinoja millä arvostella, mitata tiedon sisällön totuutta, tai kyseenalaistaa uskonnon opetusta. Lapsella kyllä voi olla uteliaisuutta, rehellisyyttä,  ajatuksia ympäristöstä ja luonnosta, todellisia tunteita ja oman tahdon mielipiteitä.    

Yleinen tietämättömyys Uskonnon Johtajissa

Objektiivinen tieto on olemassa, mutta järjestyneitten kirkkojen/uskonto laitoksien johtajat ovat usein ottaneet laitoksien uskonnon opetuksen vastaan kuin nälkäinen tai reviiri huijattu kala, mikä nielaisee koukun, painon ja siiman kurkusta alas ilman kakistelematta, täydessä uskossa aiheeseen.

Vertauskuvana uskonto laitoksiin voi käyttää piparin leikkuria, ja pipari taikina. Kun oppilas menee uskonto laitokseen oppimaan, häntä ohjataan sen uskonto laitoksen pipari leikkurin muotoisella opetuksella. Pipari leikkuri saattaa olla sekulaari humanismi muotoinen pipari leikkuri. Oppilaan mielen toiminnan sisältöä muokataan sen mukaisesti, eikä ole sijaa ajatella asioista Raamatun Pyhien kirjoituksien, Elämän Luojan tahdon mukaan. Em. synti.

Mooses, Kuninkaat ja Profeetat Hebrealaisessa Raamatussa, Yeshua (Jeesus) Pelastaja ja Apostolit, ajattelivat, ja opettivat Raamatun Pyhiä kirjoituksia Elämän Luojan Hengen leikkurin mukaisesti.

Kuninkaanpojan häät

Matteus 22:1-6.

Jeesus jatkoi vertauspuheitaan ja sanoi heille:

”Taivasten valtakuntaa voi verrata kuninkaaseen, joka valmisti häät pojalleen. Hän lähetti palvelijoitaan kutsumaan häävieraita, mutta kutsun saaneet eivät tahtoneet tulla.

Silloin hän lähetti toisia palvelijoita ja käski heidän sanoa kutsutuille:

“Olen valmistanut ateriani, härät ja syöttövasikat on teurastettu, kaikki on valmiina. Tulkaa häihin!”

Mutta kutsun saaneista toiset eivät välittäneet siitä, vaan menivät muualle, kuka pellolleen, kuka kaupoilleen, toiset taas ottivat kuninkaan palvelijat kiinni, pieksivät heitä ja löivät heidät hengiltä.”……………….

”Jeesus vastasi heille: ”Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa. Mutta ylösnousemuksesta puheen ollen – ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on teille sanonut:

”Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala’? Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien.

Kun väkijoukko kuuli tämän, se oli ihmeissään hänen opetuksestaan.”…………………………

Matteus 22:29-32

Yksi Esimerkki Uskonnon Johtajien Tietämättömyydestä

Suomen evankelisluterilaisen kirkon arkkipiispa Mäkinen, ja hänen humanisti homoseksuaalisuuden kannattajat. Täysin sekulaari humanismia, vailla tietoa Kristuksen Raamatun tulkinnasta ja Apostolien opetuksesta. Suomen evankelisluterilaisen kirkon entinen arkkipiispa oli sekulaari humanismin pipari leikkuri. Eikä mitään hengellistä valtuutta ohjata/vaikuttaa yhteyskunnan ihmisiä,  pois Raamatun opetuksen arvoilta.

Raamatun kirjoitukset ovat hyvin selviä siitä mikä on Aabrahamin, Isaakin ja Jaakobin Elämän luojan nimi (YHWH) ja luonteen ominaisuuksia.

Monet uskovaiset, kirkon veljet, johtajat, vaikuttajat ja muut henkilöt, luottavat heidän omiin subjektiiviseen tietoon, eivätkä ota selvää Hebrealaisesta Raamatusta kuka Elämän luoja (El Elyon) on nimessä (YHWH) ja persoonan ominaisuuksissa.

Uskontojen ja Kirkko johtajien tietämättömyys  

Seuraava osa on aikaisemmasta kirjoituksesta, Mitä Islam Opettaa (osa 2/2)

“On olemassa kaksi tapaa ja vain kaksi tapaa, joilla voimme tietää kuka Elämän Luoja on (El Shaddai).

  1. Se on hänen nimensä  
  2. Ja hänen ominaisuuksiensa kautta.

On olemassa niitä tutkijoita, jotka sanovat, että Allah on vain arabialainen nimi Jumalalle. Yleisimmässä mielessä tämä on totta. Ainoa nimi Islamissa on Allah.

He hylkäävät kaikki Hebrealaisessa Raamatussa annetut nimet Luojalle (El-elohim).

Silloinkin, kun nämä nimet ovat Arabisoitu.

Y-H-W-H. tai EL SHADDAI. 

Mikä tahansa muu Hebrea raamatullinen nimi tai maailman universumin Jumalan nimi on väärin, islami opetuksen mukaan.

Joten islamin jumala on täysin erilainen mitä Hebrealainen Raamatun Luoja El-Elohim, on kuvattu ja kertonut itse olevan.

  • Lisäksi Islamin Jumala kunnioittaa kuolemaa.
  • Hebrealaisen Raamatun Elämän Luoja Elohim kunnioittaa elämää.
  • Islamin Jumala sanoo, että muslimien on voitettava käännynnäiset miekalla.
  • Hebrealaisen Raamatun Elämän Luoja Elohim sanoo, että hänen uskovansa on voitettava kännänneet rakkauden ja uskon avulla.
  • Islamin Jumala sanoo, että tavalla, jolla muslimi käyttäytyy, määrittelee heidän ikuisen tulevaisuutensa.
  • Hebrealaisen Raamatun Elämän Luoja Elohim sanoo sydämen olosuhteet, määrittää hänen ikuisen tulevaisuutensa.
  • Islamin Jumalalla ei ole pelastuksen Messiasta.
  • Hebrealaisen Raamatun Elämän Luoja Elohim sanoo, että pelastukseen on tultava Messiaan keinoin.
  • Islamin Jumala on sota jumala.
  • Hebrealaisen Raamatun Elämän Luoja (Elohim) on rauha Shalom …….

Islami uskonnon opetuksen jumalan attribuutit

Attribuutit, tunnusmerkit Islamin Jumalan ohjeista, jotka löytyvät Koraanista, ovat olennaisesti päinvastoin, Hebrealaisen Raamatun Elämän Luoja Elohim ominaisuuksista, luonteenpiirteistä ja ohjeista.

On kuitenkin valtion kirkon hallitusjohtajissa, Suomessa ja monessa muissa maissa,  monet kristillisen kirkon jäsenet, ja uskonnollisesti vaikuttavat johtajat ketkä subjektiivisen tiedon kautta kertovat kansalle, että kristityt ja muslimit pitävät samaa Jumalaa.

Uskonnon johtajat ovat tietämättömiä objektivisesti Hebrealaisen Raamatun Elämän Luojan nimen ja luonteen attribuutit.   

        

Miten ihminen sekoittaa objektiivisen tieto käsitteen subjektiivisen tiedon kanssa?

  

Yksinkertaisesti ihminen ei arvosta eikä tajua tiedon merkitystä. Tietämättömyys johtaa virheelliseen totuuden tajuntaan. On täysin pihalla mutta on pihalla tietämättä.

Mitä väliä, sillä on, jos ihmisen totuuden tieto on pihalla hänen tietämättä?

Ihminen tulee huijatuksi, jos ei arvosta ja kunnioita realistista objektiivista totuutta.

Moni ihminen kyllä sanoo, eihän sillä ole väliä? Tai mitä väliä sillä on? EI mitään.

Miksi ihmiset sanovat niin? Siksi että heidän totuutensa käsitys on vain subjektiivisen totuuden käsitys, ja he ovat oikeassa siinä, heidän subjektiivinen totuus kyllä voi olla sitä ja tätä, tilanteen mukaisesti. Se ei ole luotettava perusta, subjektiiviset halut ja tunteet. Sehän on vain subjektiivinen makuasia.  

Onko objektiivinen totuus olemassa?

Kyllä on. Objektiivinen totuus on kaikkialla, kun vain antaa aikaa ja tilaa tunnistaa sen.  

Seuraava kirjoitus

Tietämättömyys Vie Ihmiset Harhaan Osa 2.