Luomakunta

Kuuliaisuus Tuo Onnen ja Siunauksen

Kuuliaisuus tuo oikeudenmukaisen elämän onnen, Elämän Luojan kautta. Suomen 100 vuoden historian aikajanassa on paljon tausta tekijöitä mitä voi tutkia ja nähdä miten Pyhän Raamatun viestit ovat todistaneet Elämän Luojan lait, ja moraalisen totuuden hengen vaikutusvallan ihmisten toiminnassa maan päällä.

Esimerkiksi jos tutkii Neuvostoliiton juuria, 1900 alusta, siellä tulee esiin Joseph Stalinin elämän alku, maailmakuva kehitys ja elämän filosofia. Stalin oli jo alussa kapinoiva henkil, haki samankaltaisia henki’, ja oli kiinnostunut Karl Marxin filosofiasta ja esivaltaa vasten kapinaa.

Bolsevikilla oli niin naiivi lapsellinen jääräpäinen omatahto ja mielenkuvitus, että luulivat voivan järjestää ihmisten moraali arvo periaate lait uudestaan, ja kehittää vallankumouksen, ympäri maailman yhteyskuntia. Mooses viestitti Elämän Luojan antamat moraali lait periaatteet ihmiskunnalle 3350 vuotta ennen Stalinin syntymistä. Moraali koodi Elämän Luojalta ihmiskunnalle vieläkin on henkinen totuus.

Heidän epäuskonsa oli niin röyhkeä, Elämän Luojan suhteen, niin vahva ja voimakas epäuskon henki päällä, että he täysin hylkäsivät koko ajatuksen Elämän Luojasta . Huippu älykäs henkinen olento, se Alku Syy maailman kaikkeudelle. Raamatun kirjat oli heille jossain määrin vain tarinoita ja satu kirjoja. Se oli Bolshevikin ja Stalinin epäuskon henki.

Heidän oma tahtonsa, ja heidän epämoraalinen henkensä, elävässä sielussa oli niin korruptoitunut, että heittivät Pyhän käsiteen ihmisen elämästä ulos ikkunasta, heidän mielessänsä ja sielussa oli vain heidän oma tahtonsa, omat intohimot ja suuren hulluuden himot ja kiusaukset ottaa kaikki irti vaikkapa militaarisesti väkivallan kautta. Eihän muuten kukaan olisi uskonut Bolsevikkien luomaa Neuvostoliiton ateisti valtiota, muuten kuin militaarisesti väkivallan kautta.    

  •  1917-1920. Alku esitys. Venäjän Bolsevikkien Vallankumous.  
  • 1922-1940.  Arvo maailma. Roisto valtion toimintaa.
  • 1939-1945.  Suuri hulluus ja Maailma Sota. Adolf Hitler Natsit & Joseph Stalin Kommunistit.  
  •  1945-1991. Bolsevikkien itsepäistä kapinaa, maailman kansojen järjestystä vasten.  Kylmä sota.
  • 1991-2020.  Vaikeata kiemurtelua, huonosti näyttää Venäjän johtajien pysyvän sisällä nahassa, tai laki periaatteiden sisällä.  

Mitä tarkoittaa laki Raamatussa?

Mooseksen Viides kirja. 27. 28.

 Kuka on se, joka tiedottaa Raamatun kirjoituksien kautta?

Mitä Paavali tarkoittaa Lain kirouksella?

Ja että Kristuksesta tuli kirous meidän puolestamme?

Ja että me emme olisi enää kiroukselle alainen?

Galatalaisille 3:10-14.

”Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: ”Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee.”

On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä »uskosta vanhurskas saa elää.

Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: »Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän.

Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: »Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun.

Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina saisimme luvatun Hengen.”

Mitä eroa on Raamatussa mainitulla kirouksissa?

Kirouksia on eri luokissa. Niitä ei pidä sekoittaa epäselvien ajatuksien kautta.

Yksi kirouksen vaikutus on yleinen syy ja seurauksen rangaistus, synnin teoista.

Toinen kirouksen luokka mitä luomme Raamatussa, on suurempi, ja tuottaa suoraan Elämän Luojan tuomion.

”Kristityssä” kansassa hyvin nopeasti kiertää väärä tieto tai oppi, siitä että Kristus on kantanut kaiken synnin ihmisten puolesta. Ja sitten ihmisillä ei ole enää mitään huolia synnin käsityksestä. Niin kuin ihmisen teot olisi jo pyyhitty pois etu käteen, olipa aidosti uskossa, vai ei. Se on virheellinen käsitys Pyhän Raamatun Hengen kautta opetuksesta.

Sellainen virheellinen käsitys Pyhän Raamatun Hengen opetuksesta tulee pakana uskomuksien kautta. Niin kuin Pyhän Raamatun Elohim, Adonai, olisi sama kuin joku Pohjoismaitten jumala käsitys. Moni Suomalainen, Ruotsalainen, tai norjalainen yleensä, rakentaa ajatuksia Elämän Luojalle, vanhojen pakana uskontojen jumalan henkeen ja nimeen.  

Henkilön nimi, olipa se Leon Trotsky, Roger Federer, Sigmund Freud, Mao Zedong, Woodrow Wilson, Alice of Wonderland, tai Alice Cooper.  

Henkilön nimi ja tausta tieto, on se mikä erottaa yhden henkilön toisesta, mielen toiminnassa, oikean tai väärän tiedon perusteella. Nimellä on merkittävä vaikutus ihmisen tai Elämän Luojan tuntemiseen.

Elämän Luoja on kertonut mikä hänen nimensä on. Se on YHVH Yehovah. YHVH on mainittu 6800 kertaa Hebrealaisessa Raamatussa. Eikös sellainen määrä nimen mainintaa, kanna jotain merkitystä? Äly ja tajunta sanoo että KYLLÄ.

Hebrea Yeshua.

Yehovah Pelastaa sisältyy nimessä Yeshua.  Suomen kielessä kirjoitettu nimi, Jeesus, tarkoittaa Yehovah pelastaa.  

  • Yud-he-vah-he = Yehovah.
  • Yeshua = Yeesus.  

Jehovan todistajat ovat Elämän Luojan nimen käsityksessä oikeassa. El-Elyon, nimi on YHVH Yehovah.

Yksi Raamatullinen nimi Elämän Luojasta, ei tarkoita sitä että automaattisesti kuuluu johonkin lahkoon. Lahkoilla voi olla sellainen paha ominaisuus, että pitävät kiinni lahkon suppeasta opetuksesta, lahkon opista on tullut tärkeämpi kuin Pyhä Raamattu. Mutta he eivät ole hengellisesti avoin Pyhän Raamatun opetuksen Hengelle.  Elämä Luojan lait pysyy iankaikkisesti. Ei ole mitään syytä muuttaa Luojan lakeja, syntisten ihmisten takia. Syntinen ihminen pitää soveltaa omaa tahtoa ja toimintaa Raamatun opin mukaisesti. Ei päinvastoin. Pyhä raamattu tuomitsee tietoisen synnin. Pyhä henki tuomitsee tietoisen synnin. Elämän Luoja on Pyhä. Eikä anna kunniaa toiselle. Ei mitään kompromissia moraali lakien suhteen. Tottelevaisuus saa siunauksen, tietoinen lakien rikkominen tuottaa kirouksen ja tuomion.         

Mikä sitten on Lain Kirous?

Moni ihminen Suomessa ei ymmärrä sitä samalla tavalla, siksi että ihmisten tieto Juutalaisuudesta on niin vajavainen, jos vertaa Juutalaisiin yleensä, tai Apostoli Paavali. Se ero mikä Raamatun henkilöillä oli Raamatun kirjoituksiin ja nykypäivän maailman ihmisillä, vaikkapa Pohjoismaissa ja Suomessa on todella vähäinen ja virheellinen tieto. Virheellinen siten että he eivät tunne eikä ymmärrä Elämän Luojan tahtoa ihmiselle. Ihmisten mielen ajatukset ovat kaukana Elämän Luojan ajatuksista, tai Pyhän Raamatun tiedosta.    

Sananlasku. 33:3

”Jumalattoman kodissa on Herran kirous, mutta oikeamielisten asuinsijan hän siunaa.”

Selvä pesäero Elämän Luojan näkökulmasta, ihmisille ketkä uskovat ja kunnioittavat Elämän Luojan lakeja.

Elämän Luoja suosii ihmisiä ketkä uskovat ja ovat tottelevaisia Elämän Luojan laille.

Kirous Pyhässä Raamatussa tarkoittaa että Elämän Luoja tuomitsee. Raamatussa käsitys tuomitsemisesta, tarkoittaa aina kuoleman tuomio. Tuomio tarkoittaa kuolemaa, Fyysinen kuolema, hengellinen kuolema tai kumpikin.

Siksi että Elämän Luoja ei muuta perus Alku Syyn, maailmankaikkeuden lakien periaatteita, siksi että ihmisillä olisi enemmän himottavaa synnin virike sisältöä elämässä.

Elämän Luoja ei anna kunniaa toiselle, eikä tuhoa itseään ihmisen synnin hulluuden hyväksi. Sehän on mieletön ajatus, että kaikki tietäväinen Elämän Luoja, se Alku Syy ennen aikaa ja tilaa, alkaisin viihdyttämään itseään ihmisiin iskevään synnin sairaudella.   

Ihminen, joka on synnin orja, saattaa haluta ja himota lisää lihan himoja, vaikkapa se olisi vasten ihmisen älyä, tajuntaa, puhtaan mielikuvituksen, tai elämän tahdon vastainen. Silti se himottu synti vetää ja tuhoaa ihmistä yhä huonompaan tilaan, pois tiedosta ja ymmärryksestä.

Miten tyhmää on ajatella, että Elämän Luoja antaisi arvoa lihan himoille? Kun Elämän Luoja ei edes ole lihassa. Elämän Luoja, Jehova, on Henki olento. Henki olento siksi että tämä materiaalinen syy j seuraus maailman kaikkeus on jälki ajatus, tai jälki luomus työ. Syy ja seuraus maailma ei ole rajaton, eikä ole ikuinen, siksi että se on ainoastaan materiaalinen syy ja seuraus maailman ulottuvuus.

Ihminen on pahasti eksynyt ajatuksissa, tai huijattu jonkun porukan kautta, kun liittyy kapinaan Elämää Luojaa vasten. Synnille taipunut ihmisen, yrittää vääristää Elämän Luojan Henkisiä Pyhiä lakeja, sanomalla, että syntiin taipunut ihminen tietää paremmin kuin se huippu älykäs, Henkinen Olento, Alku Syy, Elämän Luoja.

On olemassa vain Yksi Elämän Luoja

Yksi Siunaus tarkoittaa Elämän Luojan siunauksen alla.

Yksi kirous, tarkoittaa Elämän Luojan tuomio.  Se katkaisee Elämän Luojan suosion. Ihminen sitten kuolee hengellisesti/fyysisesti.

Se on Elämän Luojan kunnia ja valtuus loppujen lopuksi. Hän on Elämän Luoja, maailman kaikkeuden Alku Syy.   Älyllinen olento, ulkopuolella materiaalisen maailman kaikkeuden aikaa ja tilaa. Ja samalla läsnä elämän kanssa.

Miksi ihmiset sekoilevat epäuskon hengen kanssa?   

Syy siihen voi olla, että he eivät ole luku taitoisia. Eivätkä voi lukea Pyhän Raamatun sanaa.  

Moni ihminen on luku taitoinen, mutta he ovat kasvaneen sellaisen epäuskon hengen sisällä omassa perheessä, tai ystävien hengen seurassa, että heidän epäuskoinen henki heti työntää negatiivisia, vastenmielisiä ajatuksia, ennakkoluuloisesti. Se on outo mielentila, minkä taustalla on epäuskon henki. Epäuskon henki on saanut mielen toiminnat vastuunsa.

Äly, tajunta, mielikuvitus, tahto, muisti, ja tunteet, on kaapattu epäuskon voimien tarkoitukselle. Samalla synnin himot ja halut ovat päässeet tunkeutumaan sisälle syövyttämään älyä, turmelemaan tajuntaa, saastuttamaan mielikuvitusta, heikentämään tahdon voimaa, tukkimaan muistia ja harjoittamaan aitoja tunteen hermoja. Sellaisen ihmisen tila ottaa vastaan totuudenhenki on vasta hakoinen yritys ulkopäin.

Ihmisellä on oman elävän sielun avaimet sisällä puolella, ihmisen elävän sielun mielen toiminnat pitää laitta itse kurin alle. Niin että itse hallitsee älyä, tajuntaa ja tahtoa, eikä mitkään päihteet, hormonit tai himot.  

Ihminen itse ottaa vastuun omasta elävästä sielun mielen toiminnasta.  Harkitsee ja hyväksyy totuudenhengen. Hyväksyy Elämän Luojan tahdon ihmiselle maan päällä. Katsoo ja kunnioittaa Elämän Luojan tekoja luonnon elämässä. Luonnon elämä on todiste Elämän Luojan teoista.    

 Pelastus tulee Yeshua Nasaretin kautta, Yeshua tai Jeesus on Pelastaja. Jeesuksen Henki  voi olla monelle kynnyksen takana, matka eteenpäin voi alkaa pienestäkin alusta.  Pienimatka oikeaan suuntaan on parempi kuin pitkä matka väärään suuntaan. Ihminen voi hyväksyä totuuden älyn, tajunnan, ja tahdon kautta. Valita itselle Pyhän Raamatun totuuden, yksi Elämän Luoja, yksi Pelastaja Jeesus, ja yksi Pyhä Henki.     

Mooseksen Kirja 30: 15-20.

Kansa valinnan edessä

”Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon. Jos te noudatatte Herran, Jumalanne, lakia, jonka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, vaellatte hänen teitään ja noudatatte hänen käskyjään, säädöksiään ja määräyksiään, te saatte elää. Teistä tulee suuri kansa, ja Herra, teidän Jumalanne, siunaa teitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan omaksenne.

Mutta minä ilmoitan teille tänään, että jos sydämenne kääntyy pois Herrasta ettekä tottele häntä, vaan eksytte kumartamaan ja palvomaan vieraita jumalia, teidät perii tuho ettekä saa kauan elää siinä maassa, jota olette nyt menossa ottamaan haltuunne Jordanin tuolta puolen.

Taivas ja maa ovat todistajinani, kun nyt sanon: Minä olen pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen.

Valitkaa siis elämä, että te ja teidän jälkeläisenne saisitte elää. Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, totelkaa häntä ja pysykää hänelle uskollisina. Silloin te saatte elää, ja Herra antaa teidän aina asua siinä maassa, josta hän valalla vannoen antoi lupauksen teidän esi-isillenne Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille.”

Jumalan tuomio kohtaa maailmaa

Jesaja 24:1-6

Katso: Herra hävittää maan ja autioittaa sen, runtelee sen kasvot ja lyö hajalle sen asukkaat.

Samalla tavoin käy papin kuin kansankin, niin isännän kuin orjankin, niin emännän kuin orjattaren,

niin myyjän kuin ostajan, niin lainan antajan kuin sen saajan, niin velkojan kuin velallisenkin.

Autioksi maa autioituu, tyhjäksi se ryöstetään.

Näin on Herra puhunut.

Maa kulottuu ja kuivuu, maanpiiri riutuu ja kuivuu, maan lailla taivaskin riutuu.

Maa muuttuu saastaiseksi jalkojen alla, sillä sen asukkaat ovat hylänneet lain,

rikkoneet käskyt, tehneet tyhjäksi ikuisen liiton.

Siksi kirous syö maan, sen asukkaat saavat maksaa teoistaan.

Siksi maan asukkaat käyvät vähiin, vain muutama harva jää jäljelle ihmisen suvusta. ”

”Maa muuttuu saastaiseksi jalkojen alla, sillä sen asukkaat ovat hylänneet lain,

rikkoneet käskyt, tehneet tyhjäksi ikuisen liiton.”

Jeremiah  42:15-22.

“Jos te todella aiotte näin tehdä, kuulkaa, mitä Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo. Näin hän varoittaa teitä, jotka vielä olette jäljellä Juudassa: ’Jos te suuntaatte kulkunne kohti Egyptiä etsiäksenne sieltä turvapaikkaa, niin miekka, jota te nyt pelkäätte, tavoittaa teidät sielläkin ja nälkä, josta nyt olette huolissanne, seuraa teitä Egyptiin saakka. Siellä te kuolette!

Jokainen, joka menee Egyptiin ja asettuu sinne asumaan, kuolee miekkaan, nälkään tai ruttoon. Yksikään ei vältä sitä onnettomuutta, jonka minä annan teitä kohdata.’

Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo näin: ’Minun vihani ja kiivauteni on syöksynyt tulvana Jerusalemin asukkaiden päälle, ja niin se syöksyy teidänkin päällenne, jos menette Egyptiin. Siellä teitä häväistään, teistä tulee varoittava esimerkki ja kohtalostanne kirosana. Koskaan ette tule enää näkemään omaa maatanne.’ Painakaa siis mieleenne, mitä Herra on sanonut teille, jotka olette vielä jäljellä Juudassa: ’Älkää menkö Egyptiin!’

Te olette kuulleet tänään minun varoitukseni, mutta silti olette tekemässä kohtalokkaan erehdyksen! Te pyysitte minua kääntymään Herran, Jumalanne, puoleen ja kysymään neuvoa häneltä. Te sanoitte: ’Rukoile puolestamme Herraa, Jumalaamme, ja ilmoita meille kaikki, mitä hän sanoo. Me teemme niin kuin hän käskee.’ Tänään minä olen ilmoittanut teille, mitä Herra, teidän Jumalanne, on sanonut. Ettekö te aiokaan totella häntä? Torjutteko te kaiken sen, mitä hän on lähettänyt minut teille ilmoittamaan? Tietäkää siis: siellä, minne nyt haluatte muuttaa, te kuolette miekkaan, nälkään ja ruttoon.”

 

Kirous seuraa niitä ketkä rikkovat Elämän Luojan lakeja.

Mooseksen Viides Kirja. 27:9-26.

 Lainrikkojat kirotaan

”Mooses ja leeviläispapit sanoivat Israelin kansalle: »Olkaa hiljaa, israelilaiset, ja kuunnelkaa! Tänä päivänä teistä on tullut Herran, teidän Jumalanne, kansa. Totelkaa Herraa, Jumalaanne, ja noudattakaa hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan.”

 Tämän jälkeen Mooses sanoi kansalle:

“Kun olette ylittäneet Jordanin, seuraavat heimot asettukoot Garisiminvuorelle siunaamaan kansaa: Simeon, Leevi, Juuda, Isaskar, Joosef ja Benjamin. Seuraavat heimot asettukoot Ebalinvuorelle julistamaan kirousta: Ruuben, Gad, Asser, Sebulon, Dan ja Naftali. Leeviläisten on kuulutettava Israelin kansalle kovalla äänellä:”

“Kirottu on jokainen, joka veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.’ Ja koko kansa vastatkoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka ei kunnioita isäänsä ja äitiänsä.’ Ja koko kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka siirtää rajamerkkejä.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka johtaa sokean harhaan.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka riistää muukalaiselta, orvolta tai leskeltä hänen oikeutensa.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka makaa isänsä vaimon kanssa, sillä hän häpäisee isänsä.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka sekaantuu eläimeen.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka makaa sisarensa tai sisarpuolensa kanssa.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka makaa anoppinsa kanssa.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka murhaa toisen ihmisen, vaikka teko ei tulisikaan ilmi.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka maksusta surmaa syyttömän ihmisen.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

“Kirottu on jokainen, joka ei tunnusta tämän lain käskyjä eikä elä niiden mukaisesti.’ Ja kansa sanokoon: ’Aamen.”

Mooseksen Viides Kirja. Luku 28:
Tottelematonta kansaa kohtaa kirous

15 ”Jos ette tottele Herraa, Jumalaanne, ettekä tarkoin noudata kaikkia hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan, niin teitä kohtaavat nämä kiroukset:

16»Te olette kirottuja kaikkialla, missä olettekin.

17»Kirottuja ovat teidän viljakorinne ja taikinakaukalonne.

18»Kirottuja ovat teidän lapsenne, teidän maanne sato ja teidän karjanne vasikat ja karitsat……………….

28:45-48.

”Teidän osaksenne tulevat kaikki nämä kiroukset. Ne kohtaavat teitä ja lankeavat teidän päällenne, ja viimein te tuhoudutte, koska ette totelleet Herraa, Jumalaanne, ettekä noudattaneet hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka hän teille antoi. Nämä kiroukset ovat ikuisina todisteina ja tunnusmerkkeinä teidän ja jälkeläistenne osaksi tulleesta rangaistuksesta.”

”Koska te ette palvelleet Herraa, Jumalaanne, iloisin mielin ja sydämen halusta, vaikka teillä oli kaikkea yltäkyllin, te joudutte nälissänne ja janoissanne, alastomina ja kaikkea puutetta kärsien palvelemaan vihollisianne, jotka Herra lähettää kimppuunne. Hän panee teidät kantamaan rautaista iestä, kunnes tuhoudutte”…………………………

28: 58-67.

”Jos ette tarkoin noudata tähän kirjaan kirjoitetun lain määräyksiä ettekä kunnioita Herran, Jumalanne, suurta ja pelottavaa nimeä,

Herra saattaa teidät ja teidän jälkeläisenne kärsimään ankarista ja pitkällisistä vitsauksista ja pahoista, parantumattomista sairauksista.

Hän tuo teille taas kaikki Egyptin taudit, joita pelkäätte, ja tartuttaa ne teihin. Herra lähettää teidän vaivaksenne kaikki sellaisetkin sairaudet ja vitsaukset, joita tässä lain kirjassa ei ole edes mainittu, ja te tuhoudutte.

Teistä, joita ennen oli yhtä paljon kuin tähtiä taivaalla, jää jäljelle vain vähäinen joukko, koska ette totelleet Herraa, Jumalaanne.

Ennen Herra iloitsi antaessaan teidän menestyä ja lisääntyä, nyt hän iloitsee hävittäessään ja tuhotessaan teitä. Teidät repäistään pois siitä maasta, jota nyt olette menossa ottamaan haltuunne.

Herra hajottaa teidät kaikkien kansojen sekaan kautta koko maanpiirin, ja te joudutte palvelemaan vieraita jumalia, joita ette tunne ja joita eivät isännekään tunteneet, puisia ja kivisiä jumalia.

Vieraiden kansojen keskuudessa te ette koskaan löydä rauhaa eikä teillä ole edes jalansijaa, mihin voisitte pysähtyä levähtämään.

Herra tekee teidät siellä pelokkaiksi ja aroiksi, hän riuduttaa silmänne ja lannistaa mielenne. Henkenne on aina hiuskarvan varassa; päivin ja öin te elätte pelon vallassa ettekä koskaan voi olla varmoja hengestänne.

Aamulla te sanotte: ’Kunpa olisi ilta’, ja illalla: ’Kunpa aamu jo koittaisi!’ Näin suuri on pelko sydämessänne kaiken sen takia, mitä näette.”

Suomen kansa tarvitsee uuden Pyhän uskon Hengen vaikuttamaan yhtesykunnan ihmisiin kaikissa ihmisen elävän sielun mielen toiminoissa. Äly, tajunta, mielikuvitus, tahto, muisti ja tunteet.

Suomen kansa on ajanut itsensä syvään henkiseen kuopaan, epäuskon kautta. Suomen epäuskon kuopassa ihmiset sanovat, eihän täällä kuopassa ole mitään elävää henkistä olentoa?

Suomen kansan epäusko on järkyttävä kun lukee Pyhän Raamatun kansan 4000 vuoden kertomusta. Yhteyskunta mikä ei usko Elämän Luojaan, eikä arvosta elämän Pyhyyttä, ajautuu epäuskon hengen vallan alle. Sitten mielen tieto ja ymmärrys sekoilee, että ei tiedä mikä on oikein ja mikä on väärä. Ihmisellä ei ole annettu oikeuksia määritellä Elämän Luojan luomisen elämää uudestaa, vasten Elämän Luojan asettamia lakeja.

Usko tulee kuulemisen kautta, kuulla ja tutkia totuuden viestejä Pyhistä kirjoituksista, ja Elämän Luojan teoista luonnon maailmassa. Hyvää uskoa totuuden tulevaisuuteen.